Thursday, June 25, 2009

Ke Machang Sekali Lagi Tok Repair MOto

hurm....
rineh aku ke machang skali lagi...
huhuuh...
di suruh gi repair moto....
agak gabra arr sebab kene tahan ngan pakguard UiTM tadik...
sebab moto abg aku neh X der sticker UiTM lorrr....
so aku di soal siasat kjap..
mue dah naik cuak dah neh...
then, abesh jer kene soal siasat tuh aku blah...
nasib baik dier X minx lesen...
kalu minx, mampos aku...
lesen X der dowh...
huhuhu...

sampe jer kat kedai moto tuh, aku park arr moto aku tuh....
boleh lak tuan kedai X derk
yang ader member2 dier jerk...
nak sembang ngan dorang sumer neh aku X taw kecek klate...
hehehe...
so aku pong gi la melayan perasaan tgk moto2 kat kedai tuh...
terpikat aku ngan Lagenda125X...
giler bapak lawa siot...
kaler hitam kelabu putih...
menawan kalbu jerk...
kalu dapat sedap kot...
X dapat LC dapat neh pong jadik..
hehehe...
gamba moto tuh aku X sempat nak amk sal aku terluper arr...
datang jer toke kedai tuh, dier tanyer arr pe mslh moto tuh...
aku yang X reti nak explainkan tuh cube lah tok berkate-kater...
tapi jawapan yang agak malang arrr...
dier kater X sempat nak siapkan...
aku pong call abg aku...
abg aku kte, kalu X sempat X yah uat lah..
yer lah, dah X sempat...
Xkan nak pakse dier bagi sempat lak...
hahaha....
kang X pasai lak dier report kat opah dier punyer jiran yang dok kat belakang uamh dalam perigi tuh kang.....
saper susah???
dier gak yang susah sal payah nak jumper jiran opah dier tuh...
so, aku yang Hampa+Gembira neh aper lagi, menyetat moto N memecut 10km/jam...
fuh agak laju di situ...


Blakang aku moto abg aku (maroon) N 125zr



Giler Bapak Bohsan Dok Sini

pastuh aku singgah arr kat kedai DoubleA...
aku X tau namer kedai tuh, tai aku 6pk papan DoubleA jer kat situ...
aku serah jer Tag MSK kat akak tuh soh dier potong..
sian akak tuh, nak kene cutting sampe 50 keping...
aku yang baik hati neh pong menemani akak tuh memotong...
tapi bosan arr dok tgk dier potong jer....
tgk jari dier X der pong terpotong... huhuhu
aku di cas rm5 sebab upah potong rm3 N airkotak+airmineral...
so beres di situ...
dengan penuh bergaya, aku melabuhkan buntut ku di atas seat motor tuh...
arrrrrggghhh!!! aku menjerit....
bapak panas..... huhuu....
paper pong aku tahan jer arr ngan muker chubby macho aku neh...
hahaha...
per lagi, kalineh X men arr 10km/jam...
120km/jam arr aku pecut....
malas aku nak tggu dah...

sampe pulak kat pondok guard UiTM tadik,
gabra gak aku takut kene tahan lagi sekali...
skali makcik gard yang jaqge lak...
aku pong ngan muker comel neh senyum arr kat dier...
dier ley uat dono jer ngan aku...
tau arr aku neh bukan mawi pong...
senagl arr makcik tuh...

paper pong selamat gak aku samper kat umah tadik...
fuh... lega siot.....
ALHAMDULILLAH.....
amin2 ya robbal Alamin...

No comments: