Friday, July 3, 2009

pretend & PRETENDERS

nape aku letak tajuk neh ea???mesti korang tertanyer2 sebab per aku letak tajuk neh.....
tadi pong aku terpikir... naper harus pretend N pretenders.....
hurm...
agak susah aku nak ungkap or ulas tajuk neh dengan kater2....
aku hanyer mampu ulaskan dengan tulisan sahaja....
orang yang tak mengerti mensti kater yang aku neh penakut, x berani nak berterus terang ngan kater2... sebaliknya menyorok N terus menulis kata2....
ak X kesah N kesal....
sebab ini aku....
aku mmg X pandai berkata-kata melalu lisan, tapi aku boleh melalu tulisan....
hanya dengan tulisan segala isi hati aku dapat ku luahkan... hurm....

mulekan dengan definisi pretend.....
bagi aku pretend ialah kepura-puraan....
ianya terjadi apabila seseorang itu Xberani hadapi dunia yang realiti N terus idop dalam dunia fantasi yang penuh dengan kepura-puraan.....
mereka ne selalunya takpandai berfikir dengan lebih baik...hurm... entahlah....
PRETENDERS lak orang yang melakukan kepura-puraan tersebut...
.ini ialah salah satu contoh orang yang penakut....
sebab depan orang tuh mereka berpura-pura baik...
tapi dibelakang, masyaAllah....
hanya Allah yang maha agung jer yang tahu mende-mende yang telah dier lakukan....
hidup dalam dunia kepura-puraan tak ader gunenyer....
sebab ianya bagai satu kehidupan yang kosong N tidak bermakne.....

aku rase lebeh baik teruskan dalam dunia yang penuh dengan realiti ne....
ha, lagi satu....orang yang hidp dalam dunia kepura-puraan ini selalu nya mereka takut untuk menghadapi segala realiti kehidupan....
takut untuk berkata benar.....
memang benar, adakala kita harus berpura-pura....
tapi jangan lah terlalu berpura-pura untuk menjaga kepenting sendiri sampai orang lain pon terabai.....

hurm.....aku pon mungkin tergolong dalam pretenders punyer dunia....
sebab, aku punya sejarah sendiri yang memerlukan aku jadi seorang pretenders.....
minta maaf kawan2 kalu aku menyakitkan hati korang......
aku x sanggup mengeluarkan diri aku dari dunia pretenders ne....
sebab takut menyakitkan hati korang semua....
walaupun aku sakit... tapi aku hanya mampu tersenyum.....

aku tulis blog neh aku tujukan pada diri aku sendiri... tapo, mntk maaf lah kalu ader yang terase ea.... bak kater amir RL3, I'M SORRY!!!!!!!!....P/S:::::

igt kata2ku ne.......hati kita harus kita jaga, tapi janganlah sampai hati oranglain yang kta lukakan....hati orang lain pon harus kita jaga, tapi janganlah sampai hati kita sendiri yang terluka demi menjaga hati orang lain.... kita harus berfikiran dengan baik demi menjaga kesejateraan bersama.....

No comments: